Jak wygląda dystrybucja ulotek?

Ulotki są świetnym sposobem na rozreklamowanie firmy, usług, bądź czegokolwiek innego. Najpierw jednak trzeba zgłosić dany format do dystrybucji, dzięki czemu wykonawca będzie wiedział, jakie ulotki powinien wydrukować i w jakie miejsca dostarczyć. Dlatego też na początek, zanim podejmiemy się próby reklamowania się w ten sposób, warto zdać sobie sprawę z kilku ważnych zasad, jakimi rządzi się dystrybucja ulotek. Przede wszystkim, na początku składamy zamówienie. Na tym etapie dowiemy się od firmy dystrybucyjnej lub kolportażowej, jak powinniśmy przygotować nasze zamówienie. Należy przez to rozumieć głównie takie kwestie, jak format obrazów, wielkość nadruku, czcionki i tak dalej. Większość firm umożliwia nam podesłanie gotowego formatu w pliku PDF, który wystarczy jedynie dostosować do odpowiednich ram wielkościowych i wymiarów. Jak widać jest to bardzo łatwe i możemy zlecić naszą treść do dystrybucji nawet nie wychodząc z domu, dzięki możliwości przesłania danych przez internet.

Następnie treść, którą wysłaliśmy w zamówieniu, trafia do drukarni. Tutaj następuje wydrukowanie odpowiedniej ilości ulotek, czyli takiej jaką sobie zaplanowaliśmy. Ulotki drukowane są na odpowiednim papierze lub folii, w odpowiednim formacie oraz kształcie. Jest to ważne, ponieważ istnieją różne formy dostarczania takich materiałów reklamowych do odbiorców. Inaczej będą wyglądać ulotki, które mają trafić do skrzynek pocztowych, inaczej takie, które będą rozdawane w centrum handlowym bądź innym miejscu publicznym. Dystrybucja ulotek o odpowiednich kształtach i rozmiarach jest kluczowa dla odpowiedniego sposobu dotarcia do potencjalnego klienta. Ulotki drukowane są na specjalnym papierze bądź folii, która jest bardzo trwała. Dzięki temu możliwe jest również rozklejanie plakatów reklamowych na słupach ogłoszeniowych, bez ryzyka, że najbliższy opad deszczu zniszczy materiały.

Ostatnim etapem jest przekazanie materiałów reklamowych dostarczycielom. Osoby te to najczęściej studenci dorabiający w wolnym czasie, rzadko zdarzają się tutaj pracownicy etatowi bądź długoterminowi. Ich zadaniem jest pobranie odpowiedniej ilości ulotek z drukarni i rozprowadzenie ich w odpowiednie miejsca. To właśnie oni wrzucają ulotki do naszych skrzynek pocztowych, naklejają ogłoszenia w różnych miejscach, a czasami docierają również pod drzwi naszego mieszkania, by zostawić ulotkę na wycieraczce bądź klamce drzwi. Jak widać, dystrybucja ulotek to bardzo złożony proces, który obejmuje wiele istotnych etapów, z których każdy jest równie istotny jeśli chodzi o skuteczność przekazu reklamowego.